פתרון באופק? דיון מיוחד בכנסת על מכת החולדות בבני ברק

    אבי יעקב No Comments on פתרון באופק? דיון מיוחד בכנסת על מכת החולדות בבני ברק

    בועדת הפנים של הכנסת דנו במכת החולדות בבני ברק. המשנה ליועץ המשפטי של עירית בני ברק: "20 מיליון ₪ לא יספיקו לפתרון כולל. העיר צריכה תקציבים ממשלתיים נוספים לטיפול בבעיה". מדביר מקצועי בועדה: "יש לחולדת החוף אפשרות לכרסם כל דופן וכל בטון. הן עושות שמות בגבעות הכורכר עליהן בנויה העיר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאבקו הבלתי פוסק של יענקל'ה פרידמן ב'קול חי' נגד מכת החולדות בבני ברק הובילה לישיבה מיוחדת בעניין בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. בישיבה השתתפו שרים, חברי כנסת, ונציגים מהמחלקות השונות בעיריית בני ברק.

    המשנה ליועמ"ש עיריית בני ברק, עו"ד יעקב ראבד, אמר בדיון, כי עיריית בני ברק הגישה בקשה למשרד הפנים לאישור הלוואה בסך 20 מיליון ₪, אך הסכום, לטענתו, לא יספיק לפתרון הבעיה. "יש צורך בתקציבים נוספים ממשרדי הממשלה ומקרן הניקיון לטיפול כולל בבעיה", אמר עו"ד ראבד. עוד אמר כי מדובר בעיר הצפופה ביותר בישראל ואחת הערים הצפופות בעולם.

    יוסי פורטל, הפרוייקטור שנבחר על ידי עיריית בני ברק לטפל במטרד החולדות, הסביר: "מדובר במגה אירוע. הצוות שלנו שמפעיל 20 משאיות, פינה בחמישה ימים 250 טון זבל. צריך להניח עוד מתקני אצירה טמוני קרקע ולתגבר את מערך פינוי האשפה. אני מבקש מכם לגייס כספים – מהמשרד להגנת הסביבה ומהקרן לשמירת הניקיון לטיפול בעיר. אנחנו כרגע מנטרים את המחילות ואח"כ נעבור להדברה, העבודה צריכה להמשך מעבר לשישה חודשים שנקבעו".

    בועז קיסרמן, מדביר, תיאר את חולדת החוף שחיה בביוב: "התכונה המצמררת של חולדת החוף היא שהיא יודעת לכרסם בבטון הפריך ממנו בנויה בני ברק. יש לחולדת החוף אפשרות לכרסם כל דופן וכל בטון. הן עושות שמות בטרסות עליהן בנויים המבנים, וכך מגדילות את שטח המחיה שלהן. על פני השטח יש כמויות אינסופיות של זבל ומזון ולכן אין לנו יכולת לעצור את החולדות רק באמצעות פעולות הדברה. צריך להקים מנהלת ייעודית לנושא, והמנהלת תיצור תוכניות ניטור והדברה – תזהה את המחילות ותיצק בטון במחילות כדי לצמצם את שטחי המחיה של החולדות. פעולות ניקיון והדברה יהיו רק משכך כאבים. המקרה של בני ברק הוא מקרה ייחודי בגלל גבעות הכורכר שעליהן היא יושבת, והבעיה תלך ותחמיר".

    יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד וחבר מועצת העיר בני ברק, הודה לח"כ ניסים ואטורי שיזם את הדיון בוועדת הפנים ואמר: "אני פה כדי להשמיע את זעקתם של תושבי בני ברק – ילדות ננשכות בגן המשחקים ובזמן השינה. אני חושב שהפרוייקטור לא יצליח לפתור את הבעיה; צריך להקים צוות בין-משרדי. החולדות לא מגיעות סתם כי הן אוהבות את הטשולנט של בני ברק, הבעיה המרכזית היא הזבל, הטינופת בבני ברק. צריך התגייסות ולתת סכומי כסף".

    מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בישיבה כי מדובר במפגע ייחודי והטיפול של המשרד בבעיה החל כבר בשנת 2021.

    ממלא מקום יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ ארז מלול, קרא למשרדי הממשלה לטפל בבעיה באופן מידיי ולתקצב מתקני אצירה לפסולת טמוני קרקע. הוא הודיע שיקיים דיון נוסף לצורך מעקב אחר הטיפול בבעיית החולדות בעיר.



    0 תגובות